Bråka Smartare - Fördjupningsutbildning

- Utbildning för skolor som arbetar med Bråka Smartare - materialet

Nyfiken på våra utbildningar?
- Beställ prisuppgifter

Om utbildningen:

- Bråka Smartare fördjupningsutbildning

Denna utbildning kompletterar Medlingscentrums värdegrundsmaterial “Bråka Smartare - lektioner i konflikthantering för F-6” och ger deltagarna ännu bättre förutsättningar att leda lektionerna i Bråka Smartare. Utbildningen utgår från en halvdag men omfattningen kan anpassas till skolans behov och möjligheter. Utbildningen kan genomföras fysiskt på skolan eller digitalt online.

Genomförande:

Utbildningen bygger på lektionerna i Bråka Smartare utifrån ett vuxenperspektiv. Vi går igenom upp till tre av lektionerna och deltagarna får göra övningar och reflektera över sitt eget förhållningssätt, precis som eleverna uppmuntras göra vid lektioner i Bråka Smartare.

Vi visar även grunderna för konflikthantering och medling i skolan utifrån pedagogens perspektiv samt går igenom Onlineportalen för Bråka smartare-materialet.

Resultatet är att deltagarna blir bättre på att undervisa i Bråka Smartare samtidigt som de får ett bättre förhållningssätt i mötet med konflikter på skolan.

Utbildningens tre delar:

• Vem är jag i konflikt?

• Vem är jag som pedagog i konfliktsituationer?

• Genomgång av Bråka Smartare-materialet

Ur innehållet:

• Vad är en konflikt?

• Konflikthanteringsstilar: Hur brukar du reagera vid konflikt?

• Konflikttjuv: Undvik att stjäla elevernas konflikter - hjälp dem att lösa situationerna själva istället.

• Den goda tillsägelsen: Så tillrättavisar du eleverna utan att skada din relation till dem.

• Demonstration av Bråka Smartare-portalen och de olika teman som materialet bygger på.

Övrigt

Skolan behöver en digital licens av Bråka smartare-materialet för att kunna genomföra utbildningen.
Mer information om den digitala licensen finner du här.

Faktaruta:

Målgrupp: All skolpersonal
Tidsomfattning: Halvdag
Materialkrav:
Bråka Smartare - digital licens
Kan genomföras fysiskt/digitalt:

Beställ prisuppgifter:

Kontakt oss via formuläret nedan för att få mer information om upplägg av utbildning och pris.

Direktkontakt för frågor kring utbildningsupplägg och pris:

Laila Araya
Tel: 0738 - 434 999